Bordeaux Üniversitesi tarafından yapılan araştırma kapsamında Bordeux, Dijon ve Montepellier şehirlerinde 65 yaş üstü 7625 kişinin zeytinyağı kullanımı beş yıl boyunca takip edildi.
Yemeklerde ve salatalarda daha çok zeytinyağı kullanan kişilerin, hiç kullanmayanlara göre felç geçirme riskinin çok daha az olduğu gözlemlendi. Bu süre içinde çoğu sızma zeytinyağı kullanan bu kişilerden 148'i felç geçirdi.
Araştırmayı yürüten Dr. Cecilia Saimeri, 65 yaş üzeri hastalarda felç riskinin arttığını belirterek, zeytinyağının hastalığı önlemede ucuz ve kolay bir yöntem olabileceğini ifade etti.
Doktor Saimeri'ye göre, dengeli beslenme ve egzersiz gibi faktörler dikkate alındığında, felç riski zeytinyağı kullananlarda yüzde 41 daha az.
"Neurology" adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırma sonuçlarını değerlendiren İngiltere Felç Derneği sözcüsü Charline Ahmed, zeytinyağının yüksek kolestreol, yüksek tansiyon ve kalp hastalığının önlenmesindeki faydalarının bilindiğini, ancak felci önlemede de aynı şekilde etkili olduğunu görmenin umut verici olduğunu kaydetti.
İspanya Kral Kupası Çeyrek Final karşılaşmasında Barcelona ile Real Madrid 2-2 berabera kaldı, B ...
Haberi Oku
Trabzonspor, Bucaspor'la sözleşmesini fesheden 20 yaşındaki Ganalı orta saha oyuncusu Jebrin ...
Haberi Oku
2011-2012 futbol sezonunun 17 haftalık ilk devresi tamamlandı.
Haberi Oku
Spor Toto Süper Lig'deki maçta Trabzonspor, konuk ettiği Eskişehirspor karşısında maçı 4-1 k ...
Haberi Oku
İhracat rakamları 2011 yılıda bir önceki yıla göre yüzde 18,2 bir artışla, 134,6 milyar dolar ol ...
Haberi Oku
Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu, ligin ilk yarısında kulüp ve kulüp yöneticilerine toplam 4 m ...
Haberi Oku
Haberleri RSS Beslemeleri ile takip edebilirsiniz.
goruntulu sohbet - turizmfirsatlari - goruntulu sesli sohbet -